Emulsijų gamybos ypatumai

Šių metų lapkričio 13d. ketvirtos pamokos metu 8A klasėje vyko integruota chemijos–inžinerijos pamoka „Emulsijų gamybos ypatumai“. Pamoką vedė chemijos mokytoja metodininke J. Skilond ir inžinerijos mokytoja L. Vasiljeva.

Integruotos pamokos – tai mokymosi metodas, kurį taikant racionaliau panaudojamas  laikas, pamokos tampa įdomesnės, o žinių bei įgūdžių įgyjama daugiau. Integruotos pamokos skatina mokinių kūrybiškumą, bendradarbiavimą, daug dėmesio skiriama mokymosi siejimui su gyvenimiška patirtimi.

Integravimui buvo pasirinkta tema „Emulsijų gamybos ypatumai“, kadangi emulgatoriaus sąvoka ir emulgavimo proceso savybės yra nagrinėjami ir inžinerijos, ir chemijos pamokose. Mokiniai prisiminė mišinių klasifikaciją, pateikė jų pavyzdžių sprendžiant ,,Cheminį domino“, sužinojo apie emulgatorius ir emulgavimą, žiūrėjo filmą apie majonezo gamybos procesą, skirtingais būdais gamino emulsiją–majonezą, naudodamiesi plaktuvu, pagamintu per inžinerijos pamokas. Pristatė savo darbus ir išskyrė, kas labiausiai pasisekė ir nepasisekė.

 

Ši pamoka ne tik pagilino mokinių žinias, bet ir suteikė galimybę formuoti praktinius įgūdžius ruošiant naminį majonezą, kuris yra natūralesnis, nes jo sudėtyje yra mažiau įvairiausių priedų. Tikimės, kad pamoka buvo įdomi ir naudinga mokiniams. Integravimas – tai puikus  būdas skirtingus  mokymosi dalykus susieti tarpusavyje ir pritaikyti juos praktiškai.

 

Chemijos mokytoja metodininkė Jevgenija Skilond