Integruota fizikos ir inžinerijos pamoka

Vilniaus Joachimo Lelevelio inžinerijos gimnazijos 8A klasės mokiniai inžinerijos pamokose, išanalizavo įvairių tiltų klasifikacijas pagal konstrukcijos tipus, suprojektavo ir pagamino savo modelius.
Darbo metu vaikai išsiaiškino, kad įvairių tiltų konstrukcijose aptinkame dominuojančią figūrą – trikampį, tuo pačiu metu mokiniai ir nustatė, kad galima stabilizuoti bet kokią figūrą – tiesiog reikia pridėti įstrižaines, kurios suskirsto figūrą į trikampius. Šie bandymai tapo nemenku iššūkiu, nes reikėjo atlikti nepaprastai sudėtingą inžinerinę užduotį: sukurti tokį tiltą, kuris atlaikytų kuo didesnį svorį.
Šį inžinerinį projektą vainikavo integruota fizikos ir inžinerijos pamoka (STEAM), kurią vedė mokytojai: Michail Šuškevič ir Lidija Vasiljeva. Pamokos metu mokytojai sujungę mokslą ir inžineriją, sudarė geriausias sąlygas mokiniams teoriškai bei praktiškai tyrinėti fizikos dėsnius, susipažinti su kūno svorio sampratą, išnagrinėti kaip tiltų konstrukcijos susijusios su svorio jėga.
Mokiniai atlikinėjo eksperimentinius bandomosios tilto konstrukcijos stiprumo tyrimus. Kūrybinė bei mokslinė veikla suteikė visiems daug pozityvių emocijų ir naujų ieškojimų. Vaikų tikslumas, nuovokumas ir darbštumas lėmė tyrimo sėkmingumą ir įdomų rezultatą, kuris mokinius paskatino naujiems inovatyviems projektams.