ĮSPŪDŽIAI IŠ STEAM LABORATORIJŲ

2020 m. gruodžio 22 dieną Vilniaus Joachimo Lelevelio inžinerijos gimnazijoje vyko virtualus renginys „STEAM laboratories at J.Lelevel engineering gymnasium“. Renginio tikslasdidinti mokinių susidomėjimą gamtos mokslais, technologijomis, inžinerija ir matematika bei ugdyti mokinių kūrybiškumo, iniciatyvumo ir verslumo kompetencijas. Mokytojų tikslas – dar kartą  mokiniams paaiškinti, kas yra STEAM, pristatyti mūsų gimnazijos STEAM veiklą ir įrodyti, kad STEAM – tai technologijų ateitis.  Mokinių tikslas – dalyvaujant virtualiose laboratorijose eksperimentuoti, stebėti, tyrinėti ir analizuoti aplinką (objektus ir procesus) bei daryti išvadas. 

Inžinerijos laboratorijoje „Jaunieji dizaineriai“ 5 ir 6 klasių mokiniai susipažino su kalėdinių ir naujametinių dekoracijų gaminimo istorija ir tradicijomis Europoje ir Lietuvoje. Naudodami reikalingas medžiagas, mokiniai pagamino dekoratyvinius kamuoliukus iš įvairiaspalvių siūlų ir klijų. Kamuoliukais galima papuošti savo kambarį arba kalėdines eglutes.

Inžinerijos  laboratorijoje „Menas mechanikoje. Kinetinė skulptūra” mokiniai kūrė dinamišką kompoziciją dviem priemonėmis: iliuzinėmis (pagrįstomis optikos dėsniais) ir mechaninėmis (pagrįstomis specialių įtaisų veikimu).  Kinetinio meno kūriniuose buvo siekiama išgauti judėjimo įspūdį.

              Technologijų laboratorijos „Lėktuvų mechanikos laboratorija“  metu I-II gimn. klasių mokiniai pagilino inžinerijos žinias ir sukonstravo lėktuvų modeliukus.

                      Menų laboratorijoje „Art laboratorija“  mokiniai sužinojo, kaip  pasigaminti savo kūrybos lipdukus ir pasipuošti jais drabužius. Mokiniai iš lengvai prieinamų priemonių sukūrė unikalų vienetinį drabužį sau ar dovaną savo artimajam. 

                      Virtualioje matematikos laboratorijoje „Nuo taško iki paveikslo” dalyvavo 7-8 klasių mokiniai. Viena grupė darbą pradėjo nuo savo padėties žemėlapyje nustatymo, o kita grupė naudodamasi Mentimeter programa, bandė prisiminti, kur naudojamos koordinatės. Laboratorijos metu buvo aptartas koordinačių naudojimas kasdieniniame ir virtualiame gyvenime. Atradimai prasidėjo nubraižytoje Dekarto koordinačių sistemoje. Mokiniai žymėjo taškus, juos jungė ir turėjo atspėti, koks personažas pasislėpė. Vos nubraižę veido kontūrą mokiniai iškart atpažino... Grinčą. Kantriausi dalyviai pasidalino savo darbais. Grinčo piešimo idėja kilo dėl to, kad šiais metais Kalėdos kitokios, o Grinčas tai personažas, kuris norėjo pavogti Kalėdas... Skatinamas mokinių noras kurti, kad šventė šiemet nors ir  kitokia, tačiau linksma ir smagi. 


Matematikos laboratorijos ,,Geometrija ir pasaulis”  metu mokiniai sužinojo, kas yra fraktalas ir kaip jis atsirado, ieškojo fraktalų realiame gyvenime ir gimnazijoje. Mokiniai sprendė klausimą: ar įmanoma suderinti matematiką ir grožį? Pasirodo, taip, tai gaunama paprastų matematinių arba algoritminių procesų dėka. 

                      Informacinių technologijų laboratorijos „Scratch – programuoti lengva“ metu 5-6 klasių mokiniai smagiai praleido laiką  programuodami: susipažino su Scratch aplinka, išmoko pasirinkti foną, veikėjus, susipažino su programavimo pagrindais ir sukūrė trumpus animuotus dialogus. Tokie užsiėmimai mokiniams suteikė daug džiaugsmo ir smalsumo.

                      Virtualios biologijos laboratorijos „Vaisių ir daržovių baterijų kūrimas“ metu 7-8 kl. mokiniams pavyko sukurti ekologišką vaisių ir daržovių bateriją bei ištirti joje elektros srovės tekėjimo savybes. Eksperimentuodami su skirtingais vaisiais ir daržovėmis gimnazijos smalsuoliai rado vaisių ir daržovių grandinę su didžiausia įtampa,  nuosekliai sujungė kelias vaisių-daržovių baterijas tam, kad padidintų gautą įtampą, reikalingą įvairiaspalvių diodų įžiebimui.

                      Fizikos laboratorijų metu mokiniai atliko tyrimus, bandymus ir įsitikino, kad žinoti fizikos dėsnius bei suprasti fiziką yra labai svarbu STEAM kontekste bei kasdieniniame gyvenime.

Virtualios chemijos laboratorijos „Kvepiančios vandens bombos” metu mokiniai gamino greitai paruošiamas, nebrangias, laisvę kūrybai suteikiančias kalėdines dovanas – kvapnias vonios bombas. Šis švilpiantis ir burbuliuojantis rutulys įprastą nuobodžią vonią pavers karališka sūkurine vonia, užpildys aplinką nuostabiu aromatu, padarys odą švelnią ir pralinksmins. Jas mokiniai pagamino įvairiausių formų, dydžių, spalvų ir kvapų, o svarbiausia, kad šiai vonioje naudojamai priemonei pagaminti sudedamąsias dalis visi rado savo virtuvėje.

Keletas mokinių atsiliepimų ir refleksijų po įvykusio renginio:

• Buvo labai įdomu ir rezultatas puikus. Muilo bombų aromatas ir šventinė nuotaika tvyro ore! Labai ačiū!  Lizaveta 

• Viskas puiku, ačiū! Liana.

• Puiki idėja, man labai patiko - ,, chemistry the best“. Emilija.

• Viskas buvo ,,nice“, įdomu ir kietai.  Agata 

• Viskas buvo labai įdomu ir informatyvu! Man labai patiko!  Denyza 

• 10 out of 10.  Alivija 

• Viskas labai patiko, svarbiausia, kad visus pagrindinius ingredientus radau virtuvėje.  Vladimir 

• Buvo labai informatyvu ir įdomu.  Kamil

• Man viskas patiko, aš asmeniškai jokių pastabų neturiu.  Karolina 

• Tiesiog ,,super“, man labai patiko.  Jovita 

• Buvo šaunu, įdomu ir kažkas naujo.  Karina 

• Labai patiko!  Violeta ir Adam 

Sveikiname pačius išradingiausius ir talentingiausius jaunuosius gimnazijos tyrinėtojus!

Renginio organizatoriai