Pažintinė kelionė į Vokietiją

Balandžio 24-27 d., mokinių grupė kartu su mokytojais vyko į Saksonijos žemės sostinę Drezdeną, kuri XV amžiuje tapo Vetinų dinastijos valdovų rezidencija. Dėl įspūdingos architektūros, garsių muziejų ir meno kolekcijų „Elbės Florencija“ vadinamas miestas, Antrojo pasaulinio karo pabaigoje buvo visiškai sugriautas, dalis jo pastatų atstatyti visai neseniai. Apžvalginės ekskursijos metu pasivaikščiojome „Europos balkonu“ vadinama Briulio terasa, nuo kurios atsiveria nuostabus Elbės vaizdas. Pasigrožėjome atstatyta Dievo Motinos bažnyčia, pamatėme iš daugybės porcelianinių plytelių sukurtą „Valdovų eiseną“, vaizduojančią Vetinų dinastijos valdovus. Aplankėme renesansinius Karališkuosius rūmus, Saksonijos valstybinį teatro aikštę ir baroko šedevrą – Cvingerio rūmus, įsikūrusius tarp dviejų buvusių miesto sienų. Turėjome galimybę pamatyti visame pasaulyje žinomą Drezdeno paveikslų galeriją, kurioje eksponuojami tokie meno kūriniai kaip Rafaelio „Siksto Madona“, Rembranto, Rubenso, Ticiano, Tintoretto, Veronezės bei kitų dailininkų darbai. Apsilankėme grasiajame transporto muziejuje.

Pabuvojome Elbės smiltainio kalnuose esančiame Saksonijos Šveicarijos nacionaliniame parke. Jame pamatėme kvapą gniaužiančias, abipus Elbės upės stūksančias, stačias smiltainio uolas, plokščiakalnius bei tarp uolų vingiuojančius gilius slėnius ir tarpeklius. Pasivaikščiojome uolų viršūnėse įrengtose apžvalgos aikštelėse ir ant Bastėjos tilto, kuris veda į kadaise čia buvusią Neurathen tvirtovę. Stebuklingos uolos ir senoviniai tiltai vidurio Europoje – Saksonijos Šveicarija sužavėjo mus savo nepaprastu grožiu.

Kitą dieną nukeliavome į istorinį Saksonijos lopšį - Meiseno miestą, išsidėsčiusį žaviajame Elbės upės slėnyje. Pakylome į Albrechto pilį, dažnai vadinamą Elbės slėnio deimantu. Pasigėrėjome miesto vaizdu nuo Sodo terasos. Aplankėme Meiseno porceliano manufaktūrą, kur nuo pradžių iki pabaigos pamatėme trapų ir tobulą porcelianinių figūrėlių gamybos procesą. 1710 metais Augustas II ją įkūrė Albrechtsburgo pilyje, o vėliau manufaktūra persikėlė į kitas patalpas, kur iki šiol porceliano dirbiniai gaminami rankomis. Susipažinome su porceliano meistrų darbu bei pasigrožėjome daugybe muziejuje saugomų dirbinių. Po apsilankymo manufaktūroje pasivaikščiojome po Meiseno senamiestį.

Informatyvi ir pilna įspūdžių moksleivių ekskursija sukėlė begalę gerų emocijų ir buvo turtinga naudingos informacijos. Mokinius lydintys mokytojai džiaugėsi paklusniais, drausmingais mokiniais bei labai sėkminga kelione. Visi grįžome laimingi, kupini daugybės teigiamų emocijų.

Kelionę inicijavo ir organizavo informacinių technologijų mokytoja Olga Bedugnis bei tėvų atstovė Marina Simankovienė.