STEAM laboratories at J. Lelevel engineering gymnasium

Lapkričio pabaigoje Vilniaus Joachimo Lelevelio inžinerijos gimnazijos mokiniai dalyvavo STEAM laboratories at J. Lelevel engineering gymnasium renginyje, kurio tikslas- sudominti mokinius moksline veikla, atskleisti jiems mokslo reikšmę kasdieniame gyvenime ir jo pritaikymą sprendžiant įvairias problemas ir tokiu būdu  prisidėti prie mokslo populiarinimo.

      STEAM santrumpa žymi gamtos mokslų (angl. science), technologijų  (angl. technology),  inžinerijos (angl. engineering), menų (angl. art) ir matematikos (angl. mathematics) sritis, o pats ugdymas leidžia mokytis kūrybiškai tarpusavyje integruojant skirtingus dalykus.

      Gimnazijoje veikė keturios atradimų laboratorijos: viena – biologijos ir chemijos, antra  ̶  fizikos, trečia  ̶  matematikos , o ketvirta – inžinerijos ir informacinių technologijų. Jose moksleiviai kartu su  mokytojais dalykininkais: J. Skilond, O. Lukashyavichene, M. Šuškevič, B. Ščerbo, R. Gluchovska, G. Jonaitis, O. Bedugnis dalyvavo praktinėse veiklose, kurios padėjo suprasti jungtis tarp gamtos, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos mokslų.

     Renginio pradžioje aktų salėje O. Bedugnis mokiniams skaitė pranešimą apie STEAM mokslus ir kaip jie pakeitė ateities kartų išsilavinimą. Po to jie visi buvo padalinti į 4 grupes: biochemikus, fizikus, matematikus ir inžinierius.  Grupės keitė laboratorijas kas pusvalandį, taigi kiekvienas šio renginio dalyvis turėjo galimybę išbandyti  ką nors naujo. Kiekvienas dalykininkas labai išradingai bandė įrodyti, kad jo dalykas yra įdomiausias.

Biochemijos laboratorijoje mokiniai iš pradžių išklausė trumpą paskaitą apie geležies naudą, normas, trūkumus ir jo šaltinius maiste, susipažino su darbo laboratorijoje specifika ir atrado geležį salotose ir špinatuose. Fizikos laboratorijoje mokiniai susipažino su fotoaparato vystymusi, jo tobulėjimo istorija, nuotraukų ryškinimo ypatumais. Tangramos laboratorijoje mokiniai sužinojo apie seniausio galvosūkio atsiradimo istoriją, naudodami korteles su užduotimis, iš duotų septynių geometrinių figūrų, dėliojo įvairaus sudėtingumo paveikslėlius. „Mikro:bit valdovų“ laboratorijoje mokiniai  susipažino su micro:bit valdikliukais ir išbandė juos įvairiose veiklose: sukūrė savo kodą su objektinio programavimo kalba-Scratch, atliko vardo užrašymo ekranėlyje, šypsenėlių keitimo matricoje mygtukais užduotis, pamėgino sukurti savo variacijas. Renginio pabaigoje visų dalyvių laukė diskoteka, vėlų vakarą siaubo filmų peržiūra bei nakvynė gimnazijoje. Net  nepastebėjome kaip greitai išaušo rytas. Sutvarkėme patalpas, atsisveikinome su draugais ir iškeliavome namo.

Tikimės, kad tokio pobūdžio renginiai mūsų Vilniaus Joachimo Lelevelio inžinerijos gimnazijoje padės ateityje parengti tokius specialistus, kurie turės didelę kompetenciją STEAM dalykų srityje, bei nestokos vienų svarbių dvidešimt pirmojo amžiaus įgūdžių kaip kūrybiškumas, gebėjimas spręsti problemas ir bendradarbiauti.


STEAM mokytojai