Kaziuko mugės simbolis – meduolis

Kovo 7 dieną 5b klasėje įvyko integruota pamoka „Kaziuko mugės simbolis – meduolis“. Pamokos tikslas integruotai vystyti STEAM ugdymą pamokose, supažindinti mokinius su valstybės, kurioje gyvena, istorija, papročiais, tradicijomis bei padėti mokiniams pamokose įgyjamas žinias pritaikyti praktiškai.

Pamokos metu istorijos mokytoja Mirena N. mokiniams pristatė Lietuvos globėjo – šventojo Kazimiero – istoriją. Ji kalbėjo apie Jogailos anūką Kazimierą, kuris buvo kilęs iš Lietuvos valdovų Gediminaičių giminės ir buvo Lenkijos karaliaus ir Lietuvos didžiojo kunigaikščio Kazimiero Jogailaičio ir Austrijos kunigaikštytės Elžbietos Habsburgaitės sūnus. Mokiniai sužinojo, kad šv. Kazimieras buvo išsilavinęs, išmintingas žmogus, augęs supamas prabangos ir malonumų, gebėjęs drąsiai, atvirai reikšti mintis, aktyviai pasirinkęs krikščioniškąsias vertybes: tikėjimą, maldą, rūpinimąsi vargšais, ištikimybę, skaistybę, saiką. Mokiniams buvo įdomu sužinoti, kad jau nuo pat karalaičio Kazimiero palaidojimo prie jo kapo buvo išklausomos tikinčiųjų maldos ir vyko stebuklai, todėl jis buvo kanonizuotas ir paskelbtas šventuoju. Vilniuje jo garbei įvyko didelės iškilmės.

1636 m. šventojo Kazimiero kūnas buvo perkeltas į Vilniaus katedroje pastatytą barokinę koplyčią. Popiežius Urbonas VIII tais pačiais metais paskelbė Kazimierą Lietuvos dangiškuoju globėju ir leido Lietuvos Didžiojoje Kunigaikštystėje šv. Kazimiero šventę švęsti tokiu būdu, kaip buvo įprasta valstybių globėjų šventėse. Taigi, Katedroje imti rengti šv. Kazimiero atlaidai, o neatskiriama atlaidų dalimi tapo vadinamasis „kermošius“ – ,,Kaziuko mugė“.

Kaziuko mugės simboliu ilgainiui tapo meduolis. Jų būdavo įvairiausių dydžių ir spalvų: rudos – su medumi, baltos – su mėtomis, rausvos – su spanguolėmis ar bruknėmis. Galima nusipirkti su įrašytu mylimosios ar mylimojo vardu. Maža to, būta meduolių su ilgiausiais užrašais, su gražiausiais palinkėjimais bei meilės prisipažinimais.

Pamokos metu matematikos mokytoja Renata G. su mokiniais užsiėmė praktiniais dalykais iš matematikos kurso, prisiminė veiksmus su dešimtainėmis trupmenomis ir skaičiavo, kiek galėtų kainuoti meduolių iškepimas. Lygino meduolių kainas rinkoje. Skaičiavo kainas taikydami įvairias nuolaidas. Žinioms apibendrinti buvo paruoštas testas Kahoot sistemoje. Su technologijų mokytoja projektavo, kaip atrodys jų kuriamas meduolis, o namų darbams mokiniai gavo užduotį iškepti meduolių, kuriais galėtų išreikšti savo meilę artimiesiems.

Tokiose STEAM integruotose pamokose mokiniai susiduria ir bando spręsti realiame gyvenime iškylančias problemas, kurios padeda priartėti prie ateityje mokinių laukiančių iššūkių ir būsimos darbo rinkos poreikių. Tik patyriminis ugdymas, STEAM kompetencijų gilinimas gimnazijoje pamokų veiklų metu mokiniams padės prisitaikyti ateities darbo rinkoje.


Matematikos  mokytoja Renata, istorijos mokytoja Mirena ir technologijų mokytoja Liubov