,,Skani“ integruota chemijos-matematikos pamoka

 ,,Chemijos uždavinių sprendimas, taikant proporcijos savybę"

Gruodžio 17 dieną 8A klasėje vyko integruota chemijos–matematikos pamoka ,,Chemijos uždavinių sprendimas, taikant proporcijos savybę". Pamoką vedė chemijos mokytoja metodininkė J. Skilond ir matematikos mokytoja B. Ščerbo.

Atskiri mokomieji dalykai suteikia mokiniams daug teorinių ir praktinių žinių, bet integruotos pamokos mokiniams duoda daug naudos: leidžia sisteminti informaciją, sieti ją su praktine veikla, įvairina mokymąsi, efektyviai padeda priimti mokymo turinį, didina mokinių motyvaciją mokytis. Dar mokslo metų pradžioje mokytojoms kilo mintis organizuoti integruotą matematikos ir chemijos pamoką, nes šiuos mokomuosius dalykus sieja bendras bruožas – loginis mąstymas.

Integravimui buvo pasirinkta tema „Chemijos uždavinių sprendimas, taikant proporcijos savybę“, kadangi procentų sąvoka ir proporcijos savybės yra naudojami sprendžiant uždavinius ir matematikos, ir chemijos pamokose. Mokiniai, naudodamiesi pateiktomis priemonėmis, taikė ankstesnėse pamokose įgytas teorines žinias, dirbo poromis gamindami tam tikros koncentracijos arbatas. Tam jie turėjo apskaičiuoti vandens, pagardinto arbata, ir cukraus mases, jeigu arbata išėjo nesaldi, jie turėjo įdėti cukraus, jeigu per saldi – įpilti vandens bei apskaičiuoti naujų arbatos tirpalų koncentracijas. Skaičiavimus galėjo atlikti pasirinktinai, taikant proporcijas (matematika) arba chemines formules. Kas įvykdė pamokos užduotį, galėjo mėgautis arbata, pagardinti ją citrina ir pasivaišinti kalėdiniais sausainiais.

`Ši pamoka ne tik pagilino mokinių žinias, bet ir suteikė galimybę formuoti praktinius įgūdžius ruošiant įvairios sudėties mišinius. Sulaukėme daug teigiamų mokinių atsilėpimų, jie buvo maloniai nustebinti, pamoka jiems be galo patiko, buvo įdomi ir naudinga, nes jos metu jie  patobulino savo  matematikos ir chemijos žinias, kurias galės sėkmingai pritaikyti kasdieniame gyvenime.

Chemijos ir matematikos mokytojos