Edukacijos Mo muziejuje

(...) Kas yra meno kūrinys ir kodėl keisčiausi daiktai tampa menu? K. Malevičiaus „Kvadratas“ yra menas, M. Duchampo pisuaras – menas, A. Warholo sriubos skardinės iš prekybos centro – menas, Y. Kleino mėlynai nudažytos drobės ... Ir ne bet koks menas, o patekęs į meno istorijos vadovėlius ir keičiantis meno istoriją! (…)

 

 

Vasarį ir kovą kartu su gimnazistais  (IIA, IIIA, IVA, IVB gimn. kl.) nuvykome į Mo muziejų, kur vyko interaktyvios edukacijos DAILĖS PAMOKA MUZIEJUJE: Meno pažinimas“ ir „Istorinio laikotarpio pažinimas meno parodoje“. Edukacijos vyko parodos „Susitikimas, kurio nebuvo“ kontekste, čia susitiko dviejų Europos meno muziejų – MO ir Van Abbės, įsikūrusio Eindhovene, Nyderlanduose – kolekcijų kūriniai, sukurti 1955–2000 metais. Lietuvos, Vakarų Europos ir JAV menininkus daugelį Šaltojo karo dešimtmečių skyrė geležinė uždanga: SSRS okupuotose valstybėse įsigalėjo socialistinis realizmas, o Vakarų pasaulyje svarbus vaidmuo atiteko JAV atsiradusiam abstrakčiajam ekspresionizmui ir konceptualizmui.

Pirmos edukacijos metu analizavome paveikslų KONTEKSTĄ – kas buvo prieš tai ir kas sekė po to, stengėmės suprasti, ką kūrė menininkas iki sugalvodamas tas „keistenybes”. Antros - bandėme suvokti kaip dailės kūriniai tampa istorijos šaltinių, jungdami istorinius bei meno faktus, išmokome kritiškai vertinti nagrinėjamą laikotarpį. Buvome labai aktyvūs, praplėtėme savo kultūrinį akiratį.

 

Parengė dailės mokytoja Jolanta Boris,

Veslava Malevska, Eva Sušinska