STEAM laboratories at J. Lelevel engineering gymnasium

Lapkričio 25 dieną jau aštuntą kartą vyko mokinių mėgstamas ir labiausiai laukiamas renginys „STEAM laboratories at J. Lelevel engineering gymnasium“. Viskas prasidėjo nuo Steam grupės vadovės J. Skilond įžanginės kalbos, o tada mokiniai pasitikrino savo žinias apie Steam žaisdami Kahoot aplinkoje. Po įspūdingos pradžios mokiniai išsiskirstė į laboratorijas.

Informacinių technologijų laboratorijos „Logic Algorithm“  užsiėmimų tikslas – atskleisti mokiniams informatikos mokslo grožį, patraukti mokinių dėmesį, supažindinti su logikos ir algoritmo sąvokomis, jų platesniu kontekstu - programavimu, motyvuoti gilintis į modernius informatikos ir STEAM sprendimų priėmimo metodus. 7A ir 7B klasių mokiniai sprendė uždavinius, skatinančius logikos vystymąsi, ir smagiai praleido laiką.

Matematikos laboratorijoje "Symmetry" 7D ir 8A klasės mokiniai sužinojo, kad simetrija gali būti vaizduojama taško atžvilgiu bei tiesės atžvilgiu. Aptarė, kur gyvenime sutinkama simetrija. Kiekvienas atėjęs mokinys pasigamino pakabuką ar žaisliuką ant eglutės. Mokinių gaminiai turėjo turėti simetrijos tiesę ar centrą.

Biologijos laboratorijoje „Skanus akumuliatorius'' nusprendėme savo darbą skirti neįprastiems energijos šaltiniams. Dažniausi elektros energijos šaltiniai yra cheminiai srovės šaltiniai. Tyrimo metu atlikome teorinę mokslinės literatūros analizę, susipažinome su cheminių srovės šaltinių atsiradimo istorija, su modernios baterijos konstrukcija, suprojektavome naminius vaisių ir daržovių akumuliatorius, ištyrėme jų veikimo principą. Eksploatacijos eksperimentiškai palygino sukurtų srovės šaltinių elektrines charakteristikas, padėjo išsiaiškinti, kad bulvės duoda maksimalią įtampos reikšmę, galėjome patikrinti „vaisinių ir daržovių“ akumuliatorių galimybes panaudoti elektros prietaisų galią. Po gautų rezultatų kyla klausimas: „Kur galima pritaikyti šią vaisių ir daržovių savybę? Kadangi savo darbe pavyko sukurti LED lemputės veikimui skirtą bateriją, tokių baterijų panaudojimas yra akivaizdus. Lemputei uždegti užtenka 3V įtampos, kuri atitinka 4 bulves arba 5 citrinas (5 obuolius).

Chemijos „Skysto azoto laboratorijoje” mokytoja J. Skilond supažindino mokinius su eksperimentiniu maisto ruošimu naudojant skystą azotą. ,,Žaidimai" su −198 °C temperatūros kriogeninės paskirties skysčiu yra itin pavojingi, nes skystas azotas yra lygiai tiek pat šaltas, kiek karštas yra verdantis aliejus. Iš pradžių patikrinome, ar tikrai galima nudeginti rankas skystu azotu, kadangi elgėmės pagal saugos instruktažą, niekas iš mokinių nenukentėjo, tačiau tik drąsiausi išdrįso užsipilti skysto azoto ant rankos. Atlikome keletą eksperimentų: užšaldėme ir sutraiškėme rožę, po to balionus. Tačiau po užšaldymo pabuvę kambario temperatūroje jie atgavo savo pradinį pavidalą. Tada pradėjome gaminti naudodami skystą azotą. Atvėsinome kukurūzų traškučius, kuriuos kramsnodami atrodėme kaip slibinai, kuriems iš burnos ir nosies rūko dūmai. Per keletą minučių pagaminome ekologiškus, skanius ledus, kuriuos kiekvienas papuošė pagal savo skonį. Ledai tikrai pavyko, nes dubenėlis ir samtis akimirksniu buvo išlaižyti ?.

Jaunieji konstruktoriai - 7D mokiniai, inžinerijos laboratorijoje sukonstravo La Géode veidrodinio geodezinio kupolo maketą.

Po laboratorijų laukė ne mažiau smagi dalis - diskoteka ir nakvynė mokykloje.